Kiropraktor behandling

Kiropraktor hos Akutt Kiropraktikk i arbeid på en pasientEn kiropraktor har etterhvert fått en veldig viktig rolle som behandler i et samfunn hvor fler og fler av oss har stillesittende arbeid, spiser og drikker for mye og beveger oss for lite får dette konsekvenser over tid.

Visste du at forskning viser at en vond rygg er den viktigste årsaken i verden til at folk er sykmeldt og uføre? Det er rett og slett veldig viktig å forebygge og behandle muskel-og skjelettplager i ryggen for å unngå en smertefull tilværelse i sofaen.

Men kiropraktikk kan hjelpe mot mer enn vondt i ryggen. Bevegelsesapparatet er et dynamisk lenket system – det innebærer at dysfunksjon i et område vil skape kompensatoriske problemer et annet sted i kroppen. Kiropraktisk behandling kan derfor være til hjelp mot hodepine, nakkesmerter, skulderproblematikk, underarmsplager, ryggsmerter, hofte-/knesmerter og mer.

Ryggsøylen er rom for kroppens nervesystem, og det er nervesystemet som styrer kroppens funksjoner. Kiropraktoren er spesialist på å undersøke kroppens nerve, muskel- og skjelettsystem, samt å korrigere ryggsøylens feilfunksjoner. Kiropraktorene har lang utdannelse og selvstendig behandleransvar på lik linje med leger, tannleger og psykologer

Hos Akutt Kiropraktikk får du ikke bare akutt hjelp med dine smerter, men du får også informasjon og kunnskap om hva de selv kan gjøre for å opprettholde en fullgod funksjon.

Hos Akutt Kiropraktikk behandler vi blant annet:

• Smerter i ryggen
  • Hodepine
  • Isjias
  • Svimmelhet
  • Nedsatt beveglighet
  • Spenninger i muskulaturen
  • Skuldersmerter
  • Tennisalbue
  • PC skader som f.eks musearm
  • Kneskader
  • Muskelstrekk
  • Idrettsskader
  • Leddbandskader
  • Smerter i kjeven

I tillegg til det som er nevnt over, har vi spesialkompetanse på golf og kiropraktikk. Deler av virksomheten er rettet mot golfutøvere på alle nivåer – spør oss gjerne spesielt om dette.

Er du i tvil? Ring 2407 2407 og snakk direkte med en av våre kiropraktorer så forteller vi deg hva du bør gjøre.